Інформація » Тепловоз ТЕ3

Теплово́з ТЕ3 — вантажний магістральний тепловоз, масштабно будувався в СРСР з 1956 по 1973 роки.

Технічні характеристики

Тепловоз ТЕ3 мав запас палива 2×5440 кг, мастила 2×1400 кг, води 2×800 л, піску 2×400 кг. Повна маса тепловоза 2×126 т.

Тривала сила тяги при швидкості 20 км/год 2×20200 кгс, конструкційна швидкість 100 км/год, сила тяги при конструкційній швидкості 2×2600 кгс.

Історія поширення тепловоза

Оскільки тепловози ТЕ3 будували відразу 3 заводи, ці тепловози швидко з'явилися в усіх куточках СРСР. Тепловоз ТЕ3 став наймасовішою серією, мережі радянських залізниць. Будівництво тепловозів продовжувалося до 1973 року, всього було побудовано 6797 тепловозів (Харківським заводом побудовано 599 тепловозів, Коломенським — 404, Ворошиловградським — 5805). Такі масштаби будівництва дозволили в найкоротші терміни завершити перехід на тепловозну і електровозну тягу на всій мережі радянських залізниць..

Перші тепловози ТЕ3, побудовані Харківським заводом, надійшли на ділянки Оренбурзької і Омської залізниць, в локомотивні депо Орська і Петропавловська. Місцевість, по якій була прокладена залізния, була степовою і мала погане водозабезпечення.

В 1956 році тепловози ТЕ3, отримало депо Ртищево Приволзької залізниці. Першим в депо прибув тепловоз ТЕ3-021 виробництва Харківського заводу, потім в це ж депо надійшли тепловози ТЕ3 побудови Коломенського заводу (починаючи з номера 1001). В депо Аткарск тепловози надійшли в 1960 році, першим бул ТЕ3-1250 побудови Коломенського заводу, який надійшов депо 13 березня, а вже через декілька років депо ремонтувало тепловози в об'ємі ТР-3 На Волгоградському напрямку Приволзької залізниці перший ТЕ3 (№ 1034) надійшов в 1961 році. Перший тепловоз серії ТЕ3 Ворошиловградського заводу (№ 2001) направили в депо Родаково, де на початку лютого 1956 року він здійснив свій перший рейс на ділянці Ворошиловград — Сентянівка. Багато тепловозів ТЕ3 перших років виробництва Ворошиловградского заводу направлялися на работу на Ташкентську залізницю.

В 1957–1958 роках тепловозами ТЕ3 направлялися в депо Ліски Південно-Східної і Пенза-3 Куйбишевської залізниць. В 1961 році тепловози ТЕ3 прибули в депо Лянгасово Горківської залізниці.

Конструкційні недоліки тепловоза

Головним недоліком тепловоза був його дизель, який був не пристосованим для роботи в умовах змінних навантажень. В результаті, це призводило до його частого виходу з ладу. Недоліки мала і система охолодження, при перегріві дизеля, це призводило до викиду охолоджуючої води. Особливо відчутним цей конструкторський недолік був в безводних районах СРСР, машиністи були змушені доливати дизельне пальне в охолоджуючу систему, в результаті чого підвищувалася небезпека виникнення пожежі. Погіршувало ситуацію і погане технічне обслуговування. Пізніше, були спроби замінити дизель 2Д100 дизелем типу Д49, однак ця ідея не набула масового характеру.

© 2018 | Support by Alexander V. Tarasov ©2015 | Всі права захищені | ДОВІРЕНІСТЬ ВІД 05.05.2015р.
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту
Вгору