Пошук

Новини » 6 Лютого 2018

У 2018 році Укрзалізниця планує продовжити структурні реформи в компанії та внутрішні організаційні перетворення, утворити вагонну компанію, оператора вокзалів і тяги, інфраструктурні підрозділи, а також визначити й втілити в життя нову систему корпоративного управління. Про це повідомив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов сьогодні під час прес-конференції в ІА «Укрінформ».

 За словами Євгена Кравцова, останнім часом у рамках корпоратизації Укрзалізниці було створено лише декілька внутрішніх філіалів, які є частиною великого холдингу, й тому на часі – утворення ще низки окремих кампаній у вагонній, пасажирській, тяговій та інфраструктурній вертикалях.  

«На цей рік у нас є чіткий план утворення вагонної кампанії, на початковому етапі завдяки закупівлі нових вагонів за рахунок коштів ЄБРР, у подальшому буде створено незалежного оператора власності Укрзалізниці. Ми маємо чіткий порядок виокремлення інфраструктурних підрозділів, що мають займатися будівництвом і реконструкцією колії і використовувати кошти на капітальні інвестиції в будівництві. Використання коштів централізовано має контролюватися відповідними підрозділами, що відповідають за конкретні напрямки», - розповів Євген Кравцов.

Він також повідомив, що виокремлення тягової складової дозволить навести лад в середині підрозділів Укрзалізниці, що використовують тягу в пасажирському, вантажному, приміському напрямках. Створення єдиного вокзального оператора в рамках пасажирської компанії дозволить Укрзалізниці централізовано управляти великою кількістю залізничних вокзалів, впроваджувати єдину стратегію розвитку вокзального господарства і надавати комплекс послуг для клієнтів та сервіс для пасажирів.

Під час прес-конференції очільник Укрзалізниці також розповів, що у 2018 році триватиме реформа корпоративного управління компанії. За його словами, Укрзалізниця одна з перших компаній у державному секторі залучила незалежних консультантів, крім того на урядовому рівні створена спеціальна робоча група для того, щоб визначити систему корпоративного управління Укрзалізниці. «На сьогодні ми працюємо спільно з компанією Deloitte & Touche, яка є нашим незалежним консультантом, та ЄБРР, який є співучасником цього проекту, і плануємо впродовж першого-другого кварталу завершити роботу з визначення нової системи управління Укрзалізниці та втілити її в життя», - повідомив в.о. голова правління ПАТ «Укрзалізниця». При цьому Євген Кравцов також висловив сподівання, що новий склад Наглядової ради Укрзалізниці буде затверджено оперативно, оскільки це є невід’ємною складовою процесу корпоративної реформи компанії.

Окрім реформи корпоративного управління, в 2018 році Укрзалізниця також планує реформувати систему закупівель та продовжити реструктуризацію боргових зобов’язань. Зокрема, за словами Кравцова, кілька тижнів тому стартував аудит системи державних закупівель за підтримки СІPS, який має бути завершений в цьому році. «Результатом має бути сертифікація англійською інституцією СІPS системи оновлених державних закупівель Укрзалізниці. Коли нам це вдасться, ми будемо першим підприємством в Україні, котре пройшло сертифікацію за системою СІPS», - зазначив Євген Кравцов.

Він також повідомив, що у 2018 році Укрзалізниця поставила завдання повністю реструктуризувати кредитний портфель компанії, зменшити кредитне навантаження та змінити валютну корзину, адже на сьогодні більшість запозичень товариства – в іноземній валюті.  «2018 рік має стати для Укрзалізниці роком суттєвих змін, серйозних випробувань, але робота компанії навіть за останні місяці показала, що Укрзалізниця може справлятися  з тими завданнями, які ставить перед нею уряд і залізнична галузь в цілому», - наголосив Євген Кравцов.

ПАТ «Укрзалізниця» планує вийти на відкриті аукціони для отримання додаткових доходів компанії. Про це в.о. голови правління товариства Євген Кравцов повідомив 6 лютого під час прес-конференції щодо реформи держпродажів в Українському кризовому медіацентрі.

У прес-конференції також взяли участь перший заступник міністра Мінекономрозвитку Максим Нефьодов, виконавчий директор Transparency  International Україна Ярослав Юрчишин та керівник проекту ProZorro.Продажі Олексій Соболев.

За словами Євгена Кравцова, напрямки діяльності товариства, за якими компанія планує вийти на відкриті майданчики продажів,  стосуються управління майном- необоротними активами та надання послуги перевезень у власних вагонах Укрзалізниці. «Укрзалізниця – один із найбільших власників рухомого і нерухомого майна серед державних і приватних підприємств в Україні. У процесі корпоратизації ми не проводили операції, що стосуються розпорядження майном. Затверджений урядом порядок розпорядження майном товариства дозволяє здійснювати операції з продажу, оренди та списання майна, обов’язково через систему ProZorro.Продажі. Від продажу і списання майна у цьому та наступному році Укрзалізниця планує отримати 2 млрд грн», – повідомив Євген Кравцов.

За його словами, серед об’єктів, які найпершими підлягатимуть списанню, близько 10 тис. вагонів (переважно вантажних), що є привабливим та легким для реалізації.  

Наступний напрямок – це надання в оренду вокзальних та інших площ, що дозволить покращити комфорт пасажирів. «Раніше від надання майна в оренду ми отримували близько 100 млн грн, але завдяки більш прозорим процедурам плануємо збільшити надходження в рази, як свідчить досвід Укрпошти, що використовує систему ProZorro.Продажі», – зауважив Євген Кравцов.

 Він також розповів про плани компанії отримати додаткові кошти від реалізації металобрухту і вторинної сировини, як мастило, гума. «Це має спонукати інших учасників ринку виходити на відкритий майданчик», – зазначив Євген Кравцов.

Керівник Укрзалізниці також розповів про запровадження пілотного проекту з надання послуги перевезення у власних вагонах для отримання аналізу і даних від ринку про реальну ціну – це публічний аукціон через систему ПроЗорро.Продажі та акредитовані майданчики. 

«Цей проект є революційним. До сьогодні не існувало прозорого механізму визначення вартості за користування вагонами. Для нас важливо визначити ринкову вартість відкрито, зібрати інформацію від ринку. Завдяки впровадженню дерегуляції вагонної складової тарифу та індексним способом визначення вартості вагонів шляхом публічного аукціону плануємо додатково отримати за рік до 4 млрд грн. Завдяки пілотному проекту розраховуємо визначити механізм ринкової вартості вагонів відносно попиту у конкретний період та кількості вагонів у лотах. На початковому етапі плануємо виставляти на аукціон 5-10%  парку», – зазначив Євген Кравцов.

«Цей проект є революційним. До сьогодні не існувало прозорого механізму визначення вартості за користування вагонами. Для нас важливо визначити ринкову вартість відкрито, зібрати інформацію від ринку. Завдяки впровадженню дерегуляції вагонної складової тарифу та індексним способом визначення вартості вагонів шляхом публічного аукціону плануємо додатково отримати за рік до 4 млрд грн. Завдяки пілотному проекту розраховуємо визначити механізм ринкової вартості вагонів відносно попиту у конкретний період та кількості вагонів у лотах. На початковому етапі плануємо виставляти на аукціон 5-10%  парку», – зазначив Євген Кравцов.

Укрзалізниця в аспекті прозорості вирішила продемонструвати бізнесу варіанти використання публічних майданчиків», –  зазначив Максим Нефьодов.

Довідка:

У листопаді 2017 року прийнята Постанова КМУ №1054 «Про затвердження Порядку розпорядження майном ПАТ «Укрзалізниця, що  передбачає  публічний  і ринковий механізм розпорядження майном

Зокрема, порядок показує, яким чином Укрзалізниця розклала в часі витрати на придбання одного вагона кожного виду з врахуванням вартості деповських та капітальних ремонтів впродовж терміну його експлуатації, включаючи рівень рентабельності дисконтування на період нормативного терміну використання вагона.

Також цей порядок імплементує перехід на поденну норму нарахування плати, що спрощує прогнозування та калькулювання витрат вантажовідправниками.

Впровадження нормативної відстані перевезення в 200 км в день для повагонного перевезення і в 320 км в день для маршрутних перевезень збільшує зацікавлення Укрзалізниці наростити швидкість перевезення до формульної.

Пріорітет маршрутних відправлень над повагонними має чітке економічне обґрунтування. Значна кількість витрат у роботі Укрзалізниці є сталими і саме тому чим більший обсяг буде перевезений, тим меншу вартість перевезення треба буде включити до одиниці собівартості своєї продукції вантажовідправнику. Дзеркальна зацікавленість сторін у виконанні нових положень гарантує успіх запропонованим новаціям. Впровадження цих відмінностей також дає змогу збільшити обсяг перевезень існуючим тяговим та вагонним парком.

Перегляд поденних ставок відбуватиметься за умови зміни будь-якого з складових компонентів розрахунку, але не рідше одного разу на 3 місяця. Коефіцієнти порожнього пробігу переглядатимуться 1 раз на 12 місяців.

З новим порядком визначення плати за використання власних вагонів перевізника ПАТ «Укрзалізниця» в процесі надання послуг з перевезення вантажів можна ознайомитися тут.

Фінансовим планом ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік передбачена рекордна сума капітальних інвестицій на оновлення основних фондів – 26,5 млрд грн. Причому левова їх частина піде на вирішення нагальних потреб галузі – оновлення рухомого складу. Про це повідомив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов під час прес-конференції в ІА «Укрінформ» 6 лютого 2018 року.

 «Цьогоріч запланували рекордні капітальні інвестиції в потреби галузі. Зазначу, що у 2014 році ця сума склала 4,5 млрд грн, у 2015 році – 6,9 млрд грн, у 2017 році – 10,9 млрд грн. Отже, інвестиції в цьому році будуть у понад два з половиною рази більшими, ніж у минулому році, у майже 4 рази більшими за факт 2015 року та майже в шість разів більшими за факт 2014 року», - розповів Євген Кравцов.

За його словами, перед формуванням фінансового плану на 2018 рік Укрзалізниця вперше за свою історію консультувалася з партнерами та клієнтами, щоб визначити слабкі місця та спрямувати кошти туди, де це найнеобхідніше: «Неодноразово проводили зустрічі з клієнтами, вантажовласниками на різних майданчиках та визначили, куди спрямувати кошти, щоб покращити роботу компанії. Найбільше коштів, а це 18,5 млрд грн, інвестуємо в оновлення рухомого складу, адже його стан – наше слабке місце».

Як стало відомо від очільника галузі, у 2018 році заплановано придбати 60 пасажирських вагонів, 2 секції електропоїздів. Також модернізувати 226 пасажирських вагонів та 100 секцій електропоїздів як власними силами, так і за допомогою інших підприємств. «Якщо брати до уваги результати минулого року та плани 2018 року, то на кінець цього року оновимо 1/6 парку пасажирських вагонів», - зазначив Є. Кравцов.

Як стало відомо від очільника галузі, у 2018 році заплановано придбати 60 пасажирських вагонів, 2 секції електропоїздів. Також модернізувати 226 пасажирських вагонів та 100 секцій електропоїздів як власними силами, так і за допомогою інших підприємств. «Якщо брати до уваги результати минулого року та плани 2018 року, то на кінець цього року оновимо 1/6 парку пасажирських вагонів», - зазначив Є. Кравцов.

Також в.о. голови правління озвучив плани компанії щодо оновлення тягового рухомого складу: «В Укрзалізниці діє масштабна компанія з оновлення та модернізації локомотивів. Усіма видами ремонту оновимо 220 локомотивів. Крім того, модернізуємо 50 вантажних локомотивів, 29 пасажирських електровозів та 18 тепловозів».

Укрзалізниця планує завершити будівництво Бескидського тунелю 25 травня цього року. Крім того, товариство розпочинає масштабні інфраструктурні проекти загальною вартістю понад 10 млрд грн. Про це розповів в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов сьогодні під час прес-конференції Міністерства інфраструктури України в приміщенні ІА «Укрінформ».

«Проект, що мав бути закінчений восени, ми плануємо завершити на півроку раніше. Бескидський тунель має бути відкритий 25 травня 2018 року. Залізничники працюватимуть, щоб це стало можливим раніше запланованого», - розповів Євген Кравцов.

В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» також повідомив, які саме проекти реалізовуватиме товариство для покращення пропускної спроможності інфраструктури та збільшення ефективності перевезень: «Цього року ми розпочинаємо проекти на загальну вартість більше 10 мільярдів гривень. Вони вже доповідались на рівні Уряду й міністерств».

Серед них, за словами Євгена Кравцова, масштабний проект електрифікації напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка, що стосується виходу до Миколаївського морського торговельного порту та є стратегічними для аграрної галузі України. А проект електрифікації напрямку Потоки – Золотнишине важливий для покращення операцій у металургійному та рудному комплексі України.

«Електрифікація напрямку Ковель – Ізов – Держкордон – вихід українських вантажів до європейських ринків. Сьогодні це є вузьким місцем на нашій транспортній мапі», - наголосив Євген Кравцов.

Завжди в полі зору топ-менеджменту Укрзалізниці й залізничне сполучення з Маріуполем: цьогоріч товариство продовжить покращувати пропускну спроможність напрямку Комиш-Зоря – Волноваха – Маріуполь. «Це розширення пропускної здатності в напрямку Маріуполя. Ми багато зробили за минулий рік: підняли з 14-15 пар вантажних потягів за добу до 22. Це є суттєвим ростом за один рік. Плануємо підняти до 28 до кінця цього року», - розповів в.о. голови правління.

Нагадаємо, Кабінет Міністрів України Розпорядженням № 47-р31 січня 2018 р. затвердив проект «Реконструкція дільниці залізничного транспорту Долинська — Миколаїв з підвищенням пропускної спроможності напрямку Знам’янка — Долинська — Миколаїв».

Раніше повідомлялося, що залізничники укладають другу колію в середині  Бескидського тунелю. Продовжуються роботи з підготовки до облаштування контактної мережі в тунелі та на підходах до нього. Щодоби на об’єкті працюють близько 100 колійників, енергетиків та будівельників.

Сторінка 1 з 212»»»
© 2018 | Support by Alexander V. Tarasov ©2015 | Всі права захищені | ДОВІРЕНІСТЬ ВІД 05.05.2015р.
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту
Вгору