Пошук

Новини » 2 Квітня 2018

У Білорусі з 1 квітня зросли тарифи на перевезення пасажирів залізничним транспортом: на регіональних лініях бізнес-класу та міжрегіональних лініях вартість проїзду збільшилася на 24 % і 32 % відповідно. В Україні ж заплановану індексацію тарифів відкладено, відповідний наказ Мінінфраструктури ще погоджується причетними відомствами.

 

«На сьогоднішній день рівень відшкодування населенням витрат на надання внутрішньореспубліканських пасажирських перевезень залізничним транспортом не перевищує 20 %. Бюджетне субсидування на ці послуги не здійснюється. Таким чином, рішення про перегляд тарифів прийнято з метою поетапного підвищення рівня окупності перевезень пасажирів залізничним транспортом», – пояснювали напередодні підвищення тарифів у Білоруській залізниці.

У відомстві додають, що «від рівня тарифів і рівня окупності витрат безпосередньо залежить можливість проведення перевізником невідкладних заходів з підтримки якості й безпеки перевезень, оновлення рухомого складу, а отже, підвищення якості надаваних населенню послуг з перевезення».

Ця позиція залізничного білоруського перевізника, за даними офіційних джерел, всебічно підтримується відповідним профільним відомством Міністерством антимонопольного регулювання і торгівлі Республіки Білорусь.

Укрзалізниця теж з 1 квітня планувала індексувати тарифи на проїзд пасажирів залізничним транспортом. Але відповідний наказ Міністерства інфраструктури України наразі ще знаходиться на розгляді в причетних міністерствах і відомствах. Нагадаємо, що відповідно до консолідованого фінансового плану компанії на 2018 рік передбачено індексацію тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у 2018 році з 1 квітня на 12 % та з 1 жовтня на 12 %, що у середньому за рік складе 12,4%.

Таким чином, через  несвоєчасну індексацію тарифів компанія продовжує нарощувати збитки від пасажирських перевезень, адже рівень тарифів на перевезення пасажирів у вагонах 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті+» та вагонах 1-го та 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті» залишається незмінним з 2012 року. Рівень тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у вагонах СВ залишається незмінним з 2009 року, а у всіх типах вагонів (крім СВ та «Інтерсіті+») – з жовтня 2014 року.

Натомість з жовтня 2014 року фактичний індекс споживчих цін склав 192,2%, індекс цін виробників промислової продукції – 206,3%. В умовах прогнозу на 2018 рік без індексації тарифів для приведення пасажирських перевезень у внутрішньому сполученні до рівня беззбитковості (нульової рентабельності) тарифи на перевезення необхідно було б підвищити в понад 2 рази.

Також залізничний транспорт несе значне соціальне навантаження через здійснення приміських та внутрішніх пасажирських перевезень за тарифами нижче економічно обґрунтованого рівня, а також перевезень пільгових категорій громадян, визначених чинним законодавством України. Перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних у 2018 році за прогнозами очікується – понад 11 млрд грн.

Нагадаємо, у випадку погодження Міністерством інфраструктури та причетними органами виконавчої влади, тарифи будуть проіндексовані у всіх категоріях поїздів та вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів Інтерсіті+), що курсують територією України.

Першого квітня численна група молодиків, одягнених у балаклави, зупинила приміський електропоїзд сполученням Дніпро – Балівка, відкривши кінцевий кран гальмівної магістралі на хвостовому вагоні. Інцидент стався о 08:22 на зупиночній платформі 52-й кілометр перегону Кам’янське – Балівка. Зухвалі молодики не дали помічникові машиніста відновити тиск у гальмівній магістралі, доки не розмалювавали графіті всі шість вагонів електропоїзда. Вимушена зупинка приміського состава склала 22 хвилини, до кінцевого пункту маршруту – станції Балівка він прибув із запізненням на 19 хвилин. Про обурливий факт несанкціонованого втручання сторонніх осіб у роботу Придніпровської залізниці повідомлено правоохоронні органи. Невдовзі понівечений вандалами состав тимчасово відсторонять від курсування, щоб перефарбувати вагони. За попередніми підрахунками, вартість цих робіт з використанням двокомпонентної фарби сягне 200 тис. грн.
© 2018 | Support by Alexander V. Tarasov ©2015 | Всі права захищені | ДОВІРЕНІСТЬ ВІД 05.05.2015р.
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту
Вгору